teisipäev, 25. veebruar 2020

LUGEMIS- JA KIRJAPESA



Tegevus 1 “Linnu kehaosad”

Õpetaja eeltöö: Õpetaja joonistab tahvlile suure linnukontuuri, sõna- ja lauselipikute siltide tegemine.

Vahendid: Suur linnu pilt (Näiteks tahvlile joonistatud linnukontuur), sõnalipikud, lauselipikud

Õpetaja osutab linnu kehaosale ja laps ütleb, mis see on ning seejärel laps häälib selle sõna. Näiteks õpetaja osutab linnu saba peale ja laps häälib S-A-B-A.

Laps võtab loosiga ühe paberilipiku, millele on kirjutatud üks kehaosa nimetus. Laps loeb nimetuse kokku ja asetab selle tahvlil oleva linnu vastava kehaosa peale. Näiteks laps võtab loosiga lipiku, millele on kirjutatud “NOKK” ja asetab selle seejärel tahvlinätsuga noka peale.

Laps võtab loosiga ühe lipiku, millele on kirjutatud lause, mis viitab mingile kehaosale. Laps peab ära arvama, mis kehaosaga on tegu.


Näidislaused:
  • Seda on linnul vaja söömiseks. (Nokk)
  • Neid on linnul vaja lendamiseks. (Tiivad)
  • Neid on linnul vaja nägemiseks. (Silmad)
  • Need hoiavad linnu soojas. (Suled)
  • Nende abil saab lind kõndida. (Jalad)


Tegevus 2 “Linnu kehaosad” (tööleht)

Õpetaja eeltöö: Töölehtede välja  printimine

Vahendid: Töölehed 10, 11, 12

Kirjutab punktiirtähtedele kehaosade nimetused. Valib 3 kehaosa ning nimetab kehaosale osutades nimetuse. ( Tööleht 10 )

Kirjutab linnu kehaosad häälimise järgi. ( Tööleht 11 )

Lõpeta laused. ( Tööleht 12 )

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar