Tegevus 1 "Kui palju pereliikmeid mul on?"
Vahendid: Eelnevalt meisterdatud majapilt, koos pereliikmete piltidega; numbrisildid
Lapsed nimetavad oma pereliikmeid nimepidi ja loendades leiavad arvule vastava numbrimärgi ning kleebivad majale.
Pildi põhjal koostatakse matemaatiline jutuke. N Kui ema ja isa lähevad tööle, siis kui palju lapsi koju jääb?(Katavad need aknad paberiga, kes kodust lahkusid) Kui lapsed teavad oma maja numbrit/aadressi, siis võivad selle majale kirjutada.
Tegevus 2 “Vanaisa vanad püksid”
Lapsed istuvad poolringis või ringis ning nende seast valitakse üks laps küsimuste küsijaks. Küsija võiks küsida naljakaid küsimusi, näiteks : ”Mida sa hommikuks sõid?”, “ Millega sa täna hommikul hambaid pesid?”. Vastuseks võib olla ainult: “Vanaisa vanad püksid”. Need, kes naerma hakkavad või vale vastuse ütlevad, peavad andma midagi pandiks (mänguasi, sokk vms). Kui ring saab täis algab pantide lunastamine. Mängujuht küsib näiteks:
Numbrile eelnev ja järgnev arv. Nt: “Milline number tuleb peale kolme?”
Liitmine-lahutamine 5 piires. Nt: “Kui palju on viis miinus üks?”
Liitmine-lahutamine vastavalt lapse oskustele. Nt: “Kui palju on kümme pluss kümme?”
Tegevus 3 "Akende, uste, seinalaiuse ja pikkuse mõõtmine)
Vahendid: Joonlauad, kirjutusvahend, eelnevalt meisterdatud kodu pilt
Laste meisterdatud maja akende, uste, seina laiuse ja pikkuse mõõtmine.
Mõõdab kokkulepitud mõõtevahendiga.
Mõõdab joonlauda kasutades ja kirjutab saadud tulemused mõõdetud objekti kõrvale. Nt mõõdab akna pikkuse ja kirjutab tulemuse sinna juurde.
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar