laupäev, 14. märts 2020

KEEL JA KÕNE; MINA JA KESKKOND

Tegevus 1 “Arva ära, mis loom on?”

Vahendid: Pildid erinevatest loomadest, paberteip

Lapse seljale kinnitatakse paberteibi tükiga pilt metsloomast. Seljale kinnitatava looma pilt peaks lähtuma sellest, kui hästi antud laps loomi tunneb. Laps istub teiste poole seljaga ja pilt on tema seljale kleebitud. Lapsed hakkavad ühe kaupa andma vihjeid antud looma kohta. Seljaga teiste poole istuv laps peab ära arvama, mis looma pilt on tema selja peal.

 Kes veel väga hästi ei tunne, siis tema seljale võiks panna pigem mõne tuntuma looma pilt (nt karu, jänes, hunt).

  Kes aga on juba suurem loomade tundja, talle võiks panna ka mõne mitte nii tuntud looma pildi (nt mäger, ilves).


Tegevus 2 “Loomade viktoriin”

Vahendid: Paberilehed numbritega 1-6

Ettevalmistus: Õpetaja valmistab ette lehed, kus on numbrid 1-6. Õpetaja jagab lastele nummerdatud paberilehed. Ta näitab, kuidas kirjutatakse A, B, C. Ta loeb ette esimese viktoriini küsimuse ja lapsed kirjutavad vastava numbri taha, kas õige vastus on  A, B või C.

 Lapsele on antud kätte tähekaardid A, B, C, millega ta saab õiget vastust näidata.
 Lapsed kirjutavad paberile vastava numbri taha, kas A, B või C.
 Lapsele võib anda mängujuhi rolli, kus ta võib ise küsimusi kas iseseisvalt või koostöös õpetajaga teistele ette lugeda. Lisaks on võimalus viktoriin muuta raskemaks andes lapsele ülesanne vastusevariandid sõnadena välja kirjutada.
  1. Julge hundi rind on a) rasvane b)õline c)kreemine
  2. Kaval kui a)kass b)koer c)rebane
  3. Väle nagu a)jänes b)hunt c)karu
  4. Magab nagu a)põder b)kits c)karu
  5. Nagu a)ilves, b)kits, c)orav rattas.
  6. Ega töö pole a)lammas, b)hunt, c)jänes, et eest ära jookseb.


Tegevus 2 “Kes on pildil?”
Vahendid: Töölehed 24, 25, 26

 Tööleht 24

 Tööleht 25

 Tööleht 26


Tegevus 3 “Ühenda jälg õige loomaga”

Vahendid: Töölehed 27, 28 ,29

 Tööleht 27

 Tööleht 28

 Tööleht 29

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar