neljapäev, 19. märts 2020

LIIKUMINE

Tegevus 1 Rahvamäng “Näe paksus metsas sügaval”


Ettevalmistus: Mängijad seisavad ringis kätest kinni. Juhtmängija valitakse liisusalmiga, kes läheb ringi keskele.

https://lh6.googleusercontent.com/UwaItMRSUfYQ0RnkDgh9AEAcVW997voiHJX_EDEiz_OKvyx7nsPObhpIHdnIGYI1n4pgM8N0TpSzCKJPUnrNkItRk-YrVVUFvm3CdweHxBM34p8dff_WW8qshCY833DB7xpdckGHhttps://lh6.googleusercontent.com/jTi6_6OYswRol5Nh4KP_xYhq8aGCMOG5h3QzDNyvJgXhHpGA8Kxmi1m7XFkTlvmQeeTckvjWjrry9dXAHEDWhVj8hRPEB9_akQoSOewq1vaOvcJcoeNhzA4jTPiYhQTArjViuPExhttps://lh4.googleusercontent.com/52ILGW9iIapu1h5RvtMVaoj1m733rLLVnq7GK-noTDNjSc95m5cOeK48A7kKdoFqeama-eM7sIYRokHxk3Ig6FOT5LeORm2EgDPr79cUgwQ1qCEg7A73y8wJBGA1-_i4qp_lVO2V Mängukäik: Ring liigub kõnnisammudega paremale, juhtmängija ringi sees matkib mõne looma liikumist (kõnnib taarudes nagu karu, hiilib nagu rebane, hüppab nagu jänes jne). Sõnade: "Mõista kes ta on?" lõppedes jääb ring seisma ja juhtmängija astub kellegi ette. See laps, kelle ette JM seisma jääb, peab selge häälega ütlema, millist looma näidati, matkiti. Kui vastus õige, saab temast uus JM. 
Võib mängida ka nii, et juhtmängija ei lähegi kellegi juurde, vaid lapsed kordamööda vastavad, mis loom see oli, või juhtmängija ise ütleb, kes peab arvama. 

Kui lastel loomad veel selged ei ole, siis võib loomade liikumise asemel kasutada hoopiski fotosid loomadest. Juhtmängija näitab siis sellele lapsele loomapilti. Samuti võib mängus kasutada ka loomade käpiknukke.

Sõnad: Näe, paksus metsas sügaval üks loomakene kõnnib (elab) seal. Mõista, kes see on?


Allikas: “Kaks sammu sissepoole” Autor Meeme Liivak Kirjastus Talmar & Põhi. 2000.a

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar