teisipäev, 25. veebruar 2020

MATEMAATIKA; MINA JA KESKKOND

Tegevus 1 “Lindude rühmitamine”

Õpetaja eeltöö: Linnupiltide valmis otsimine; siltide "Paigalinnud" ja "Rändlinnud" valmisttamine

Vahendid: Pildid (lamineeritud, kiletatud) varesest, leevikesest, varblasest, harakast, rähnist, pääsukesest, luigest, hanest, käost ja kuldnokast.

Lindude rühmitamine: rändlinnud ja paigalinnud. Õpetaja paneb seinale/tahvlile sildid - rändlinnud ja paigalinnud. Lindude pildid on tagurpidi maas ja lapsed võtavad ükshaaval linnu pildi ning panevad seinale õige sildi alla

Laps leiab piltide hulgast ühe rändlinnu ja ühe paigalinnu ning nimetab need.

Laps ütleb pildil oleva linnu nime ning paneb ta õige sildi alla (rändlind või paigalind).

Laps ütleb pildil oleva linnu nime, paneb ta õige sildi alla ning kirjeldab tema välimust.


Tegevus 2 “Lindude paigutamine asukoha juhiste järgi”

Õpetaja eeltöö: Linnupiltide valmis panemine

Vahendid: Pildid (lamineeritud, kiletatud) varesest, leevikesest, varblasest, harakast, rähnist, pääsukesest, luigest, hanest, käost ja kuldnokast.

Õpetaja ütleb lastele, kuhu linnud paigutada (laual või seinal). Näiteks: pane luik kuldnoka kõrvale, peale, alla.

Õpetaja kasutab tegevuse läbiviimisel kolme tuntumat lindu (nt vares, luik, leevike) ja asukohatunnust keskel, üleval, all. Näiteks: pane tahvli ülesse äärde vares, keskele luik ja alla leevike.

Õpetaja kasutab asukoha määramiseks järgmiseid tunnuseid: vasak, parem, üleval, all. Näiteks: pane harakas varese alla; pane leevike luigest paremale poole jne.

Õpetaja laseb lastel võrrelda lindude suurust ja kasutab asukoha määramiseks vasakut ja paremat poolt. Näiteks, õpetaja palub lapsel panna kõik luigest väiksemad linnud temast paremale.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar