Tegevus 1 “Lindude rühmitamine”
Õpetaja eeltöö: Linnupiltide valmis otsimine; siltide "Paigalinnud" ja "Rändlinnud" valmisttamine
Vahendid: Pildid (lamineeritud, kiletatud) varesest, leevikesest, varblasest, harakast, rähnist, pääsukesest, luigest, hanest, käost ja kuldnokast.
Lindude rühmitamine: rändlinnud ja paigalinnud. Õpetaja paneb seinale/tahvlile sildid - rändlinnud ja paigalinnud. Lindude pildid on tagurpidi maas ja lapsed võtavad ükshaaval linnu pildi ning panevad seinale õige sildi alla
![](https://lh3.googleusercontent.com/qbknEGE-jij1jLOwFJrLuvGWkZpwWil8mFXz3MUm5rWd5-My4Y4OyUFeCw4OhbCJMT-t85EQ4rCLB_QgZupQ9i0d1iTkLN6VFdhtzSdUFQmvObXfGAbR_MxlotKaSobdleLihHom)
Laps leiab piltide hulgast ühe rändlinnu ja ühe paigalinnu ning nimetab need.
![](https://lh5.googleusercontent.com/jvjOSSA_eZul4Wc2dSxt2S7q5TpZfdvBVM3PGvUqohdhhtJz2AfL2qTTRvEanAnhhrX0o4w1kzXR_AkN6CvvoUGC8wT2s3_ES3ChUkDIFU8y9TsID2vLVmRlldFU0icmRwXIBjKd)
Laps ütleb pildil oleva linnu nime ning paneb ta õige sildi alla (rändlind või paigalind).
![](https://lh3.googleusercontent.com/OoX8KOGFCxVSzv1i3xnl15YUOTuHska1c0jPoq1oD84J_2juv7aksV8IVlmF3BxHN6kMFrF_yq72WqN9ZzJ9JIBc6lAk1OIo1312tZZUk3c6LS_TiuEXX6Qia8DjnvW6sMJ3uOpU)
Laps ütleb pildil oleva linnu nime, paneb ta õige sildi alla ning kirjeldab tema välimust.
Tegevus 2 “Lindude paigutamine asukoha juhiste järgi”
Õpetaja eeltöö: Linnupiltide valmis panemine
Vahendid: Pildid (lamineeritud, kiletatud) varesest, leevikesest, varblasest, harakast, rähnist, pääsukesest, luigest, hanest, käost ja kuldnokast.
Õpetaja ütleb lastele, kuhu linnud paigutada (laual või seinal). Näiteks: pane luik kuldnoka kõrvale, peale, alla.
![](https://lh3.googleusercontent.com/qbknEGE-jij1jLOwFJrLuvGWkZpwWil8mFXz3MUm5rWd5-My4Y4OyUFeCw4OhbCJMT-t85EQ4rCLB_QgZupQ9i0d1iTkLN6VFdhtzSdUFQmvObXfGAbR_MxlotKaSobdleLihHom)
Õpetaja kasutab tegevuse läbiviimisel kolme tuntumat lindu (nt vares, luik, leevike) ja asukohatunnust keskel, üleval, all. Näiteks: pane tahvli ülesse äärde vares, keskele luik ja alla leevike.
![](https://lh5.googleusercontent.com/jvjOSSA_eZul4Wc2dSxt2S7q5TpZfdvBVM3PGvUqohdhhtJz2AfL2qTTRvEanAnhhrX0o4w1kzXR_AkN6CvvoUGC8wT2s3_ES3ChUkDIFU8y9TsID2vLVmRlldFU0icmRwXIBjKd)
Õpetaja kasutab asukoha määramiseks järgmiseid tunnuseid: vasak, parem, üleval, all. Näiteks: pane harakas varese alla; pane leevike luigest paremale poole jne.
![](https://lh3.googleusercontent.com/OoX8KOGFCxVSzv1i3xnl15YUOTuHska1c0jPoq1oD84J_2juv7aksV8IVlmF3BxHN6kMFrF_yq72WqN9ZzJ9JIBc6lAk1OIo1312tZZUk3c6LS_TiuEXX6Qia8DjnvW6sMJ3uOpU)
Õpetaja laseb lastel võrrelda lindude suurust ja kasutab asukoha määramiseks vasakut ja paremat poolt. Näiteks, õpetaja palub lapsel panna kõik luigest väiksemad linnud temast paremale.
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar