Vaikuseminutite hingamisharjutusel põhinev.
Istu mugavalt, siruta selga ja aseta üks käsi oma rinnale. Vaata, kuidas käsi su rinnal liigub, kui sa hingad sisse ja välja. Käsi liigub sinu hingamise rütmis.
Pane nüüd silmad kinni ja tunne, kuidas käsi kõhu peal liigub. Hinga tavapäraselt ja rahulikult, nii nagu sa loomulikult hingad… Ja märka, kuidas käsi liigub rinnal üles ja alla hingamise rütmis…
Hinga tavaliselt ja märka isegi kõige väiksemaid liikumisi rinnal…
Hinga nüüd üks kord sügavalt läbi nina sisse ja puhu tasapisi õhk suu kaudu välja. Ja tee üks selline sügavam hingamine veel.
Palun ava nüüd silmad ja märka, kuidas sa ennast tunned.
Allikas: N. Jung, L.Kaudne, E. Ljulko, H. Väljaste (2017). Vaikuseminutid. Keskendumisharjutused lastele ja suurtele. Käsiraamat juhendamisega alustamiseks. Lk 34. MTÜ Vaikuseminutid.
Tegevus 2 “Kuidas süda töötab?”
Vahendid: Punane lõng, löökpill
![](https://lh3.googleusercontent.com/KJ4vFCEQxellL006NlHKYUgBHSzUc47G7L08wVawZBQeeqkkVEGzS3kSKR4ChZX768JvmuXuW_GjI2kvMvSmMxSKVz-v2rcCrYTiaN88-tF5uJ2B0Mn0EokseXhJSdd5IJ_sZktP)
![](https://lh4.googleusercontent.com/v5-PAcTVQeF3NSd-QTEuviGm5RDmGt9oyLHpzlJuLbkSMlPAjN39wRIhEGC0jhc8Jm1PEk20GeGXIuxvbL4oIg6gATFFHe1u40Ve65hHgcJrrAQr-FOSxWeFpLnydIblH2j1nlK7)
![](https://lh4.googleusercontent.com/DTCAfQL19bHIrybPZdXmjKuOUBuYqYAbR5DTQqUhWyVnP61dUJtvlG30QEKEDBczGoQt6YPhpvjJ3rEiBeU7H9BrOgPbPzc7PPH9XjKKEVhG1P73JnbKJsNkuS_FvOKpT_hkR8iK)
Mäng: Üks laps saab olla süda. Teised lapsed on veri. Süda saab enda kätte nii mitu lõngajuppi, kui on mängus osalejad. Süda hoiab kinni lõngajuppidest, millest iga “vere” osatäitja kinni saab hoida. Süda hakkab taguma vastu löökpilli TUKS-TUKS-TUKS. Sellel ajal kui löökpill lööb rütmi saab veri liikuda. Kui löökpillimäng lõppeb peab “veri” seisma jääma ja pikali kukkuma.
Tegevus 3 “Bakterid ja hambahari”
Vahendid: Punane lõng, löökpill
Mäng: Üks laps saab olla süda. Teised lapsed on veri. Süda saab enda kätte nii mitu lõngajuppi, kui on mängus osalejad. Süda hoiab kinni lõngajuppidest, millest iga “vere” osatäitja kinni saab hoida. Süda hakkab taguma vastu löökpilli TUKS-TUKS-TUKS. Sellel ajal kui löökpill lööb rütmi saab veri liikuda. Kui löökpillimäng lõppeb peab “veri” seisma jääma ja pikali kukkuma.
Tegevus 3 “Bakterid ja hambahari”
Ettevalmistus: Mängu jaoks on vaja piisavalt suurt ala, kus joosta. Õpetaja või lapsed tõmbavad maapinnale kaks joont.
![](https://lh3.googleusercontent.com/KJ4vFCEQxellL006NlHKYUgBHSzUc47G7L08wVawZBQeeqkkVEGzS3kSKR4ChZX768JvmuXuW_GjI2kvMvSmMxSKVz-v2rcCrYTiaN88-tF5uJ2B0Mn0EokseXhJSdd5IJ_sZktP)
![](https://lh4.googleusercontent.com/v5-PAcTVQeF3NSd-QTEuviGm5RDmGt9oyLHpzlJuLbkSMlPAjN39wRIhEGC0jhc8Jm1PEk20GeGXIuxvbL4oIg6gATFFHe1u40Ve65hHgcJrrAQr-FOSxWeFpLnydIblH2j1nlK7)
Ühe joone taga seisavad lapsed, kes on mängult bakterid, ja teise taga laps, kes on hammas. Kahe joone vahelisel alal, keskel, seisab laps (mängult hambahari) seljaga bakterite poole. Hambahari pole aktiivne, seisab rahulikult ja näeb ainult hammast. Bakterid hakkavad järsku hamba suunas jooksma ja hammas hüüab hambaharja appi: „Appi–appi, hambahari! Bakterid ründavad!“. Hambahari aktiveerub, pöörab ümber ja hakkab liikuma, baktereid püüdma. Kui ta on bakteri kätte saanud (piisab puudutamisest), peab bakter mängust välja minema. Kui bakterid hambaharjast mööda pääsevad ja hamba ümber piiravad, muutub hammas samuti bakteriks ja hambahari uueks hambaks. Mäng algab uuesti.
Allikas: Talvik, L. Ermo, S. Vald, K. Kuldmaa, A. (2018). Hambatarkused- koolieelse lasteasutuse õpetaja metoodiline juhend.
Allikas: Talvik, L. Ermo, S. Vald, K. Kuldmaa, A. (2018). Hambatarkused- koolieelse lasteasutuse õpetaja metoodiline juhend.
Tegevus 2 “Leia õige paariline”
Vajalikud vahendid: A3 suuruses paberid (valged või värvilised) tugevam valge paber käärid pliiatsid või vildikad, liim, mõõdulint.
Lapsed mõõdavad ja lõikavad paberist välja laiad ribad Lapsed kleebivad paberriba otsad kokku, nii et moodustub peavõru. Teisele tugevamale paberile joonistavad lapsed hamba või hambaharja. Need tuleb välja lõigata ja oma peavõrule kleepida.
Liikumismäng: Lapsed panevad pähe valmistatud peavõrud, nii et igal lapsel on peas kas hambahari või hammas. Muusika mängib, lapsed jooksevad või kõnnivad (oleneb, mis korralduse õpetaja annab) ringi. Muusika lõppedes peavad lapsed leidma endale õige paarilise — hammas hambaharja.
Allikas: Talvik, L. Ermo, S. Vald, K. Kuldmaa, A. (2018). Hambatarkused- koolieelse lasteasutuse õpetaja metoodiline juhend.
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar