neljapäev, 19. märts 2020

MATEMAATIKA; MINA JA KESKKOND

Tegevus 1 “Kes kõndis kõige pikema maa?”

Vahendid: Joonlauad, pliiats

Loomajälgede järgi teekonna mõõtmine.

 Tööleht 30

 Tööleht 31

 Tööleht 32


Tegevus 2 “Mutionu pidu”

Vahendid: Mängukell, “Mutionu pidu” luuletus https://www.laulud.ee/laul/mutionu_pidu-632.aspx, kriit, tahvel, pildid luuletuses olevatest loomadest

Kellaaja õppimine. Õpetaja jagab igale lapsele ühe metslooma pildi (tegelastest, kes on luuletuses). Õpetaja esitab lastele “Mutionu pidu” luuletuse. Õpetaja selgitab lastele, et täna jälgitakse, mis kell keegi sünnipäevale jõudis. Õpetaja esitab luuletust rahulikus tempos ja teeb iga metsaelaniku juures väikse pausi, et laps jõuaks märgata, et tema kord on pilti näidata. Seejärel näitab õpetaja talle mängukella pealt, mis kell ta jõudis ja laps peab ütlema näiteks: “Jänes jõudis kell 1”. Õpetaja reguleerib kellaaega lähtuvalt laste oskustest. Vajadusel võib õpetaja näidata täistundide asemel ka pooltunde või minuteid (Sõltuvalt sellest, millised on selle rühma laste oskused kella tundmises).

 Õpetaja osutab kellal erinevatele numbritele ja küsib lapselt, mis number see on.
 Õpetaja näitab täistunde.
 Õpetaja võtab endale ühe abilise, kelle ülesandeks on tahvlile kirja panna kellaajad. Lähtuvalt lapse teadmistest võib näidata pooltunde ja minuteid.



Tegevus 3 “Kellaaegade märkimine”

Vahendid: Töölehed 33, 34, 35

 Tööleht 33: Pildid kelladest, kus on seieritega näidatud kellaaeg. Laps kirjutab kasti sisse numbri kell on 1/2/3 vms.


 Tööleht 34: Pildid tühjadest kelladest. Laps valib tahvlilt 6 kellaaega ja paneb need töölehele kirja. Näiteks on tahvlil kirjas, et jänes saabus kell 1. Laps joonistab töölehel kellale seierid selliselt, et kell oleks 1 ja kirjutab punktiirile JÄNES 


 Tööleht 35: Pildid tühjadest kelladest. Loeb lause ja joonistab vastavalt sellele seierid.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar